در دنیای امروز که دسترسی به اطلاعات حرف اول را میزند، فناوریهای نوین نقشی اساسی در تسهیل این امر ایفا میکنند.
یکی از این فناوریهای شگفتانگیز، سرویسهای تبدیل متن به صوت است که با جادوی خود، جان تازهای به نوشتهها میبخشند و کلمات را به زبان دلنشین صدا درمیآورند.
تصور کنید کتابی را پیش رو دارید، اما توانایی خواندن ندارید یا مقالهای طولانی را مطالعه میکنید درحالیکه زمانتان محدود است در اینجاست که (Text To Speech) TTS به کمک شما میآید.
این فناوری شگفتانگیز با ظرافت تمام، کلمات نوشتهشده را به گفتاری رسا و دلنشین تبدیل میکند و به شما امکان میدهد تا از محتوای مورد نیاز خود، بدون نیاز به خواندن با صرفهجویی در زمان و گیرایی بیشتر، استفاده کنید.
و اما کاربردهای استفاده از سرویسهای تبدیل نوشتار به گفتار فراتر از اینهاست. این فناوری به افراد کمک میکند تا به کتابهای الکترونیکی، مقالات خبری، وبسایتها و سایر منابع اطلاعاتی بهراحتی دسترسی داشته باشند.
نمونههایی از کاربرد سرویس تبدیل متن به صوت برای وبسایتها
سرویس تبدیل متن به گفتار (TTS) میتواند مزایای قابل توجهی برای وبسایتها و سازمانهای خبری ارائه دهد ، این سازمان ها از مقالات صوتی آنلاین برای دسترسی به مخاطبان جدید و بهبود تجربه کاربری که باعث افزایش زمان حضور در صفحه و ارتقا زمینههای سئویی میباشد ، استفاده میکنند.
مقالات صوتی به نوعی شبیه به پادکستها هستند و میتوانند برای انتقال اطلاعات بسیار مؤثر باشند برای مثال زتلند یک مجله دیجیتال دانمارکی، یکی از نشریاتی است که با مقالات صوتی به موفقیت رسیده است، آنها موفقیت خود را به سبک گفتگوی نویسندگی خود و این واقعیت که خبرنگاران خود داستانها را روایت میکنند، نسبت میدهند.
برخی از نشریات و رسانهها از رسانههای دیگری همچون پلتفرمهای پادکست برای انتشار نسخههای صوتی خود استفاده میکنند. این برنامهها طیف وسیعی از ویژگیها را ارائه میدهند، از جمله لیستهای پخش منتخب و بازخوردهای انسانی، در نتیجه مقالات صوتی راه جدید و امیدوارکنندهای برای دسترسی سازمانهای خبری به مخاطبان جدید هستند.
کاربردهای سرویس تبدیل متن به صوت با هوش مصنوعی در رسانههای آموزشی
این سرویسها میتوانند یاریگر دانشآموزان و دانشجویان در یادگیری زبان، مطالعه کتابهای درسی و گوش دادن به توضیحات صوتی در نرمافزارهای آموزشی باشند. شنیدن کتابهای صوتی با صدای شخصیتهای دلخواه، تماشای روایت کلی فیلمها و محتواهای آموزشی با روایتهای جذاب و گوش دادن به پادکستهای متنوع، تنها گوشهای از سرگرمیهایی است که این سرویسها به ارمغان میآورند.
چگونه سرویس متن به صوت آنلاین موجب افزایش مخاطب و درآمد شده است
حال بیایید به موضوع چگونگی افزایش وفاداری مخاطب و درآمد ناشران از طریق محتوای صوتی بپردازیم. ناشران میتوانند از تبدیل متن به صوت با هوش مصنوعی برای ایجاد محتوای صوتی استفاده کنند این امر میتواند به آنها کمک کند تا در هزینهها صرفهجویی کنند و به مخاطبان بیشتری دسترسی پیدا کنند.
از آنجا که خوانندگان وفادار بخش کوچکی از مخاطبان را تشکیل میدهند، اما بیشتر درآمد را به دست میآورند محتوای صوتی میتواند خوانندگان معمولی را به خوانندگان وفادار تبدیل کند و تعامل را افزایش دهد و این امر به این دلیل است که گوش دادن به مراتب کمدردسرتر از خواندن است و امکان استفاده را در هر مکانی فراهم میکند.
پس اگر به دنبال راههایی برای افزایش وفاداری مخاطب و درآمد خود هستید، محتوای صوتی یک راهحلی عالی است. این یک راه آسان و مقرون به صرفه برای رسیدن به مخاطبان جدید و افزایش تعامل است و میتواند به بهبود سئو، افزایش دسترسی و ایجاد تجربهای جذابتر برای کاربر تاثیر زیادی یگذارد.
برخی از ناشران برای روایت مقالات خود از هوش مصنوعی تبدیل متن به گفتار استفاده میکنند، برخی دیگر از ضبطهای روایت شده توسط انسان استفاده میکنند و ازآنجایی که مقالات صوتی میتوانند راهی عالی برای افراد پرمشغله برای بهروزرسانی اخبار باشند میتوانند به ناشران در حفظ مشترکان کمک کنند.
برای نمونه نیویورک تایمز یک برنامه صوتی به نام “The Daily” دارد که خلاصهای از مهمترین اخبار روز را ارائه میدهد. این برنامه بسیار محبوب بوده و به جذب مخاطبان جدید به این روزنامه کمک بسیاری کرده است.
در نتیجه ناشران میتوانند از تبدیل متن به صوت با هوش مصنوعی برای ایجاد محتوای صوتی استفاده کنند این امر میتواند به آنها کمک کند تا در هزینهها صرفهجویی کنند و به مخاطبان بیشتری دسترسی پیدا کنند و با افزایش محبوبیت این نوع محتوا ، احتمالاً ناشران بیشتری از این قالب استفاده خواهند کرد.
برخی آمارها از نتایج استفاده از سرویس متن به صوت
قرار دادن سرویس تبدیل متن به صوت رایگان در رسانهها در حال افزایش است. هنگامی که اخبار مرتبط با این موضوع را در اخبار خود این رسانهها دنبال میکنیم به نتایج جالبی دست پیدا میکنیم. در حالی که مطالعه مقالات خبری بهصورت متن در بسیاری مواقع از چند پاراگراف فراتر نمیرود برخی نتایج حاکی از نرخ تعامل بیش از ۹۰ درصد با نسخه صوتی صفحات خبری است. این موضوع تا آنجا مورد توجه مجلات خبری قرار گرفته است که پیشبینی میشود بیش از ۸۰ درصد رهبران بازار محتوا برای استفاده از محتوای صوتی در مجلات خود برنامهریزی نمودهاند.
محتوای صوتی در کنار متن میتواند گروهی از مخاطبین را برای یک کسبوکار به ارمغان بیاورد که در شرایط سنتی گاهی اصلا امکان تعامل با محتوا را ندارند. به طور مثال ورزشکاران، افرادی که داراری مشکلات بینایی هستند، افرادی که زمانهای طولانی در حال رانندگی یا در وسایل حمل و نقل عمومی هستند. همه این افراد در صورتی که بتوانند محتوای متنی آماده شده را در قالب صوت نیز دریافت کنند میتوانند به مخاطبین وفادار یک کسبوکار تبدیل شوند. تجربه یک رسانه در طول یک سال حاکی از این بود که اضافه کردن نسخه صوتی به صفحات بیش از ۱۰ درصد مخاطب وفادار بیشتر، ۵۰ درصد نرخ تعامل کلی بیشتر با رسانه و ۸ درصد افزایش درآمد ایجاد نموده است.
این اگرچه برای مجلات خبری و وبلاگها که به دنبال ورودیهای بیشتر از موتور جستجو و کاربران وفادار هستند میتواند یک اتفاق ویژه باشد اما در صفحات علمی نیز استفاده از سرویسهای متن به صوت در حال تبدیل شدن به یک روند جدی است. توسعه دهندگان پایگاههای علمی معتقد هستند که نسخه صوتی در کنار متن میتواند به تمرکز بیشتر محققان کمک کند و موجب یادگیری بیشتر برای مطالعهکنندگان شود.
رسانههایی که میشناسید از سرویسهای متن به صوت استفاده میکنند
در ادامه لیست برخی رسانههای معروف دنیا که در حال حاضر علاوه بر محتوای متنی صفحات وب خود را به صورت صوتی نیز در اختیار مطالعهکنندگان قرار میدهند ارائه شده است. این لیست صرفا به عنوان نمونه ارائه شده است و نکته جالب ماجرا اینجاست که برخی از این رسانهها نسخه صوتی را با استفاده از گویندههای انسان تهیه میکنند اما اغلب رسانهها از سرویس هوش مصنوعی برای تبدیل متن به صوت استفاده میکنند.
- نیویورک تایمز
- واشنگتن پست
- آیریش تایمز
- والاستریت ژورنال
- اکونومیست
- ژاپن تایمز
- بیبیسی
- هاروارد بیزینس ریویو
- نیویورکر
- بلومبرگ
- نیوز بیست و چهار
نرمافزار رایگان تبدیل متن به صوت فارسی
اگر شما توسعهدهنده نرمافزار نیستید و تنها نیاز دارید حجم محدودی محتوای متنی را به صوت تبدیل کنید میتوانید با استفاده از نرمافزار ویرا که یک نرمافزار رایگان مبتنی بر سیستمعامل اندروید است به راحتی از این سرویس استفاده کنید. خوب است بدانید که این نرمافزار نیز از API متن به صوت فارسی آواشو استفاده میکند و تلاش شده است که در یک نرمافزار با تجربه کاربری روان این سرویس در دسترس عموم قرار داده شود.
برای ورود به سایت ویرا کلیک کنید.
بهترین سرویس متن به صوت فارسی برای وبسایتهای خبری
بهترین سرویس متن به صوت فارسی از جهت گوناگونی میتواند بررسی شده و مورد توجه قرار گیرد. در اینجا قصد نداریم به صورت تخصصی سرویسهای گوناگونی که در این حوزه وجود دارد را با یکدیگر مقایسه و بررسی کنیم. صرفا به شما پیشنهاد میکنیم که حتما صدای زیبای سرویس متن به صوت ما را از طریق لینک زیر بررسی کنید. این صدا برای خوانش کتابها، متنهای خبری و محتواهای تبلیغاتی بهینه شده است و میتوانید در نسخه دمو به صورت آنلاین، کاملا رایگان و نامحدود با محتوای دلخواه کیفیت آن را بررسی کنید.
اگر هنوز درباره کیفیت این سرویسها تردید دارید توصیه میکنیم همین الان با استفاده از لینک سرویس متن به صوت بازارچه سهاب که با نام تجاری آواشو معرفی شده است این سرویس را بررسی و هر چه سریعتر در محصولات خود استفاده کنید. این سرویس با تکیه بر فناوری روز و در بستر یک زیرساخت بسیار ساده برای تلفیق و اضافه شدن به انواع محصولات طراحی و آماده شده است.
شاید برایتان جالب باشد که بدانید سرویس متن به صوت آواشو درحال حاضر در موارد مختلفی مانند خبرخوانها، پادکستهای خبری، بازیها، سیستمهای اعلام عمومی، آموزش الکترونیکی، تلفن، دستیارهای شخصی، برنامهها و دستگاههای اینترنت اشیاء به صورت گسترده استفاده میشود.
برای دسترسی به لینک سرویس کلیک کنید.